How we see things


The design philosophy of xsxl is  the coexistence of contradiction and harmony.
The unexpected juxtaposition of classic & modern, natural and industrial, rational and emotional,
and old and new. These contrasts and mixture of counter values are what inspires xsxl.


xsxl의 디자인 철학은 모순과 조화라는 가치가 서로 상생하는 것입니다.
클래식과 모던이 유려하게 섞이고, 자연미와 인더스트리얼 감성이 혹은 이성과 감성,
오래된 것과 새 것이 한데 같이, 모순과 공존은 xsxl의 작업을 통해 새로운 그림을 그려 나갑니다.







Access to excellence


Brand image, that leads a trend. Satisfying needs of consumers with different tastes.
Memorable and desirable brand image that stands above the physical product itself.
To realise the goal of defining a good brand, it simultaneously requires both total branding
and creativity.  xsxl offers brand creation beyond brand consulting,
including brand redesign to product design and space planning,
through unique and experimental ideas.


브랜드 자체가 고유명사가 되어 트렌드를 이끄는 힘.
다양한 취향을 지닌 소비자의 니즈를 정확히 충족.
상품이 아닌 브랜드 가치와 기획으로 기억되는 모습.
xsxl은 브랜드 생성부터 리뉴얼, 상품 기획, 공간 설계까지 창의적이고 다양한 작업을 통해
브랜드 컨설팅을 넘어 브랜드 크리에이팅을 제시합니다.