


KYVE
Kcosland 리브랜딩
xsxl은 K-뷰티 인디 브랜드들을 큐레이션하는 글로벌 뷰티 플랫폼 Kcosland는 브랜드 정체성 강화를 위해 KYVE로 리브랜딩했습니다. ‘KYVE’는 “K + Archive”의 조합어로, 다양한 K-코스메틱 브랜드의 가치를 아카이빙하는 플랫폼을 지향합니다.
브랜드 메시지인 “Archive for all K-Beauty Solutions”는 개개인의 뷰티 루틴을 위한 솔루션을 제공하는 브랜드 철학을 반영합니다.
로고타입은 과감한 굵기의 산세리프를 사용하여 단단하고 신뢰감 있는 브랜드 이미지를 전달하며, 서브 타이포그래피는 클래식한 세리프 서체로 감성적 무드를 더해 기능성과 감성의 공존을 표현합니다.
브랜드의 다채로운 큐레이션 카테고리를 상징하는 그라디언트의 베리에이션은 브랜드의 신뢰성을 대표하는 블루에서부터 오렌지, 핑크와 그린으로 확장됩니다.
xsxl rebranded Kcosland, a global beauty platform curating K-beauty indie brands, to KYVE in order to strengthen its brand identity. The name “KYVE” is a combination of “K + Archive,” reflecting the brand’s aim to archive the unique values of various K-cosmetic brands.
The brand message, “Archive for all K-Beauty Solutions,” encapsulates KYVE’s philosophy of offering solutions tailored to each individual’s beauty routine.
The logotype uses a bold, heavy sans-serif typeface to convey a strong and trustworthy brand image, while the secondary typography features a classic serif font that brings an emotional tone, expressing a balance between functionality and sentiment.
The gradient variations, representing KYVE’s diverse curation categories, expand from the brand’s signature blue into vibrant tones of orange, pink, and green.
Industry: 코스매틱 글로벌 플랫폼
Location: 서울 강남구 압구정로 10길 35-2
Client: (주)정스타피온
Involvement: 네이밍, 브랜드 전략, 버벌 아이덴티티, 브랜드 아이덴티티
Date of completion : 2024년 5월





















